الأربعاء، 4 فبراير 2009

فكروني ..



لما بكون مدايقة بحاول أفتكر.. هو أنا لما بكون مش مدايقة بكون حاسة بإيه؟؟ ..
وبقول لنفسي لازم بعد كدة لما أكون مش مدايقة أفرح واستمتع بإني مبسوطة ..
بس للأسف .. مش علطول بفتكر..
فلو سمحتم..

فكروني لما أكون مبسوطة إني مبسوطة .. عشان أنبسط إني مبسوطة..


لما بكون في مواقف معينة لازم آخد فيها قرار وبكون محتارة أوي .. بفكر كتير وبستخير.. وفي الآخر وبعد طول تفكير بوصل لاستنتاجات معينة بتخليني الحمد لله أعرف آخد القرار .. وبفكر إني إن شاء الله لما أكون في موقف مشابه مش هرجع أفكر من الأول وأتعب قلبي لأن في الآخر برده بوصل لنفس الاستنتاجات
وبقول لنفسي .. لازم بعد كدة أبدأ تفكير على أساس الاستنتاجات إللي وصلتلها قبل كدة بدل ما أبدأ من الأول تاني ..
بس للأسف .. مش علطول بفتكر..
فلو سمحتم..

فكروني لما أكون في مواقف مشابهة للمواقف المشابهة .. آخد قرارات مشابهة للقرارات إللي خدتها في المواقف المشابهة..

لما بكون مدايقة من نفسي لأي سبب .. بقرر إني خلاااااااص من بكرة هبدأ صفحة جديدة .. وهكون ياسمين مختلفة تماما ..
وبقول لنفسي .. إن كل حاجة مش صح كنت بعملها مش هتتعمل تاني .. وكل حاجة حلوة مفروض أعملها هبتدي أعملها من بكرة.. وبنام وبصحى وبكرة بييجي ..
بس للأسف .. مش علطول بفتكر..
فلو سمحتم..


فكروني لما أبدأ صفحة جديدة إني بدأت صفحة جديدة .. عشان أفتكر أبدأ صفحة جديدة ..


لما بكون مش فاضية .. بفتكر كل الحاجات إللي عايزة أعملها لما أكون فاضية ..و كل الناس إللي وحشنَي وعايزة أشوفهم أو أكلمهم .. وكل الأماكن إللي عايزة أروحها .. وكل الحاجات إللي عايزة أفكر فيها .. وحاجات تانية كتير ..
وبقول لنفسي .. أول ما أكون فاضية .. هعمل كل الحاجات إللي نفسي أعملها ..
بس للأسف .. مش علطول بفتكر..
فلو سمحتم..


فكروني لما أكون فاضية إني فاضية .. عشان أعمل كل الحاجات إللي عايزة أعملها وأنا فاضية .. ومبقاش فاضية..

كتير بنسى .. ولما بنسى بكون مش عارفة إني ناسية عشان بكون مش فاكرة أصلا إن في حاجة عايزة أفتكرها عشان أنساها ..
فلو سمحتم..


فكروني لما أكون مش فاكرة، وفاكرة إني فاكرة .. إني مش فاكرة .. عشان أفتكر

وشكرااااااا

هناك 17 تعليقًا:

غير معرف يقول...

فكريني يا ياسمين انى لماأشوفك واكون مبسوطة انى بشوفك أقولك انى كل مابشوفك بكون مبسوطة علشان بشوفك


وعجبي

mo5tar يقول...

فكرونى فكرونى فكرونى

كتييير اوووى

انا اتلخبطت

فكرونى انتو بقى


هههههههههههههه

تحياتى

saraessam يقول...

لما بكون مش فاضية .. بفتكر كل الحاجات إللي عايزة أعملها لما أكون فاضية ..و كل الناس إللي وحشنَي وعايزة أشوفهم أو أكلمهم .. وكل الأماكن إللي عايزة أروحها .. وكل الحاجات إللي عايزة أفكر فيها .. وحاجات تانية كتير ..
وبقول لنفسي .. أول ما أكون فاضية .. هعمل كل الحاجات إللي نفسي أعملها ..
بس للأسف .. مش علطول بفتكر..
فلو سمحتم..



فكروني لما أكون فاضية إني فاضية .. عشان أعمل كل الحاجات إللي عايزة أعملها وأنا فاضية .. ومبقاش فاضية..



فكرينى افتكر علشان دة بالضبط اللى بيحصلى :)

mohamed ghalia يقول...

حاضر هنفكرك
كلماتك رائعة
دمتى بكل الود

حاجات جوايا يقول...

بوست جميل اوى
تعرفى يا ياسمين أنا زيك كده تمام
ابقى فكرينى انتى كمان يا اوختى ينوبك ثواب
ههههههههه

خالص تحيتى
سالى

سلسبيل يقول...

طب يا ياسمين ماتيجي نفكر بعض كلنا
يعني مثلا كل واحد يبقي متعهد انه يفكر حد معين..وف نفس الوقت حد تالت يبقي متعهد انه يفكر الشخص الاولاني
وان شاء الله كله هيبقي تمام والناس كلها هتتبسط
بوست مميز كالعاده
عجبني اوي
بس ابقي فكريني اني لما ابقي شبعانه نوم ابقي ادخل اكتبلك رد تاني يليق بالبوست الجميل ده
لاني عايزة انااااااام من ساعة مااخدت الاجازة ههههههههه
:)
خدي وردة بقي

ياسمين نعمان يقول...

هو كل الناس بتطلب مني أفكرها!!
نورة .. هحاول أفتكر، وأنا كمان بكون مبسوطة لما بشوفك ..

مختار .. شكرا على تعليق حضرتك


سارة .. عشان كدة بقالك كتير مكلمتنيش :-))
وحشتيني بجد، وناوية ان شاء الله أول ما اكون فاضية أكلمك بس حد يفكرني..

محمد .. شكرا على تعليقك


سالي .. حاضر هحاول أفكرك بس إبقي فكريني عشان أفتكر أفكرك :-))
نورتيني

سلسبيل .. فكرة حلوة .. بس متعملوش حسابي معاكوا عشان مش هفتكر..
مبروك الأجازة وابقي افتكري لما تكون شبعانة نوم تشرفينا :-)) أديني فكرتك أهو ..

mohamed talaat يقول...

بجد بجد لازم انتي اللي تفكريني اني ادخل على مدونتك دي علطول
انا اول مرة ادخل عليها النهاردة..و بجد دماغك حلوة اوي.

غير معرف يقول...

kl3ada kol lma bftker ad5ol 3la modwntik ya Yasmmenty btbst wbla2y feha wag gded mn wgoh mohbtk msALLAH bs ana b2a el7amdo LLLLAH b2ba msh m7taga 7d yfkrny

ياسمين نعمان يقول...

ربنا يكرمك يا نهى .. بتحرجيني بذوقك والله
جزاك الله خيرا على التشجيع

كأنني أنا يقول...

ياسمين..

أنا مشكلتي بقى اني باكون فاكرة .. فاكرة جدا يعني..

ومع ذلك.. بانسى أنفذ...


البوست رائع بجد وكل جزئية فيه تستاهل وقفة حقيقية:))

تسلم ايديكِ يا ياسمين..

مودتي.

دعـاء عـلى يقول...

متهيألى طول التفكير كل مره مش عشان توصلى للقرار بس عشان تبقى مقتنعه بيه لأنك فكرت فيه كتير
و لما تحبى تبدأى صفحه جديده حاول تبدأى من اللحظه اللى خدتى فيها القرار ده
أما بالنسبه للحاجات اللى كنت عايزها تعمليها لما تفضى و الله يا سمسمه الحال من بعضه (: أنا كان عندى تمنميت حاجه مش فاكره منهم أى حاجه دلوقتى ... بحمد ربنا انى راجعه الكليه لأنى هبدأ أفتكرهم (:
أنا مبسوطه جدا طبعا انك عايزه الميل بتاعى بس ممكن تحطى التعليقات برايفت عشان أكتبهولك ؟
مستنياكى (:

ياسمين نعمان يقول...

دودووووووو فرحتيني بجد .. أخيرا بقى عندي على موضوع واحد 12 تعليق .. مبروك يا ستي إنتي عملت الرقم القياسي لأن أكتر عدد تعليقات جالي كان 11
جزاك الله خيرا يا دودو ..
معاكي حق بس التفكير الكتير بيتعب ..
حاضر من دلوقتي هبدأ صفحة جديدة ..
معلش طلب رخم .. ممكن أسهل تبعتيلي الميل بتاعك .. هتلاقي الميل بتاعي عالبروفايل..
أنا مستنياكي :-)))

ياسمين نعمان يقول...

كأنني أنا ..
جزيت خيرا على التعليق ..
كدة يبقى حلينا نص المشكلة .. يعني مش عايزين حد يفكرك تفتكري، عايزين بس حد يفكرك تنفذي .. بسيطة :-)))
شكرا على التشجيع
نورتيني

dina talat يقول...

حاضر يا ياسمينا هفكرك
انى احبك فالله جداًاًاً

dina talat يقول...

ما شاء الله يا ياسمينا رااااااااااائعه
اللهم اجعل حبيبتكم وحبيبتى من
من رضى الله عنهم ورضو عنه

الطفلة العجوز يقول...

:D :D :D :D :D

ياسمين ...بجد مش ممكن ...كأنك بتوصفي حالي ....وكلامك ده فكرني ...اني كل ما افتكر ادخل مدونتك ....افتكر اكتب رد يفكرني اني اقولك ....
ان مدونتك مميزة جداااا
:)


تحياتي