الثلاثاء، 18 نوفمبر 2008

بحبهم جدااااا

كلام .. يحرك البلد قدام
إعلان جميل جدا و معبر ...
و فكرته جميلة جدااا، وأيضا واقعية جدا نرى من خلالها ان كل فرد مشغول بمشاكله الشخصية و قليلون هم الذين يحاولون عمل شيء ايجابي ..
و لكن حينما يشحذ أحد همم الناس ، وينقل إليهم الإحساس بأن فيه أمل، وأن هناك جدوى من العمل بإيجابية ..
ساعتها فعلا محدش بيتأخر
الإعلان ده فعلا بيأثر فيه و بحب أشوفه جدا...



*****
قطورة الندى ..
عرفتها أولا كإعلان .. و أعجبني جدا الجزء الصغير الذي يعرض في الإعلان ...
و بعد أن سمعتها كاملة أعجبتني أكثر و أكثر ..
فعلا أغنية أطفال محترمة جدا و متكاملة، ليست كتلك الأغاني المتخلفة و الهابطة التي ظهرت مؤخرا مخاطبة الأطفال ..
كلماتها رائعة و تحمل معلومات مبسطة و جذابة جدا للأطفال مع ما تحمله من قيم جميلة لهم .. و أيضا اللحن رائع و الصوت جميل جدااا ...
بحبها فعلا

******

هناك 7 تعليقات:

mohamed ghalia يقول...

فعلا الشباب بس محتاج توجيه واعى
وهيعمل كتير
تحياتى
دمتى بكل الود

غير معرف يقول...

لك لمسات رقيقة فى إختيار موضوعاتك...لمسات تمس شيئا بداخلى...فأخرج من القراءة بتأملات وخواطر كثيرة...فجزاك الله خيرا..وزادك عمقا.

كأنني أنا يقول...

الله يا ياسمين :)

أنا أول مرة أجي هنا.. بس بجد اختيارك عجبني جدا جدا.

اسمحي لي بالمتابعة :)

shaimaa samir يقول...

الرقيقة ياسو

الاعلان رااااائع

والاغنية رقيقة مثلك

سعيدة بوجودى هنا

ياسمين نعمان يقول...

محمد
معاك حق .. شكرا على تعليقك و متابعتك الدائمة

غير معرف
شكرا جدا .. كلام حضرتك فرحني جد، و سعدت ان ما أكتب فعلا له هذا التأثير.. جزاك الله كل خير

كأنني أنا
نورتيني يا جميلة، وشكرا على تعليقك .. و ياريت تنوريني علطول

شيمو
جزاكم الله خيرا يا جميلة على كلامك الجميل و تشجيعك .. و أنا أسعد و الله

دعـاء عـلى يقول...

انا بحب أغنيه قطوره الندى دى جدددددا
لما كانت بتيجى فى التليفزيون كنت بفضل أصقف و أغنى معاها

شغل عيال بقه بس أصلها حلوه بجد (:

ياسمين نعمان يقول...

دودو
آه هي حلوة جدا .. وبتعجب الأطفال أويي، و أول ما بيشوفوهابيفضلوا يصفقوا و يغنوا معاها :-)))))